20101105

Banjir yang Genchpak!!

ni tempat gua takder air naik pon.sbb tpt kitorg tinggi beb!!






okay mula2 sekali memang kesian tengok rumah sana sini tenggelam BANDARAYA METROPOLITAN KANGAR down.








tiba2 petang 2 PLV gua ajak lepak Kola perlih.pftt..makan free mat, sapa tak mau kan??


OTW pi sana gua naik skuter.Perlis banyak sawah/bendang/padang so bila dah banjir memang terbaik la habaq ang!






fushhh..air kat tebing jalan berombak2 bila jeep Shahidan kassim lalu.hoho.bukit2 macam pulau, ada orang mendayung tengah2 sawah.ulaq pon pon dok berenang sekali.



ni buka trak shahidan kassim tu ok!


itu baru permulan banjir.masa air tengah kuat tu.ada la ramai orang kampung sidai jala kat bahu p menjala kat tepi jalan.bayangkan la suasana macam tu.kita dok lalu sufffff depa baling jala masok dalam air.tarik2 dapat ikan belida,puyu,dll(chewah!!abes skema gampang la!!)






nak di jadikan cerita tengah2 jalan moto PLV gua masok air.tak boleh hidup plak moto.nama di cik faisol.badan tuff  la sangat2 sampai koyak minyak sampai putus kabel minyak tu.
puas ati la.haha!!beliau tolak la moto ngn membe dia PLV nama Unknown sejauh 500m.
dalam air banjir kot!!!!!!!!!!!!!!






dah sampai kat tempat xdak air,boleh la nak tunda.dah tuff sangat2 tu memang la berat.gua yang kecik tapi padat ni la kena control moto 2.


semalam pulak gatai tangan nak pi Arau, konon2 nak jadi liputan berita untuk ayah Yabang (cameraman) yang ada kat johor nun tapi nak tau cerita jugak.


OTW pi sana hujan patah la balik.takot air lagi naik.skali nak jadi cerita moto Toi pulak jammed.puas ati.skali keluar pi tengok skali tunda sebijik moto.Toi ni tinggi berat la nak banding aku ni yang hensem.so, skali lagi control lagi moto balik hostel.






harini suksess sebab niat baik (keluar pi makan) so semua berjalan lancar.tapi rumah banglo tengah sawah tu malam2 nampak macam chalet weh!!!,,perfff terfff merffff...terbaik la...malam ni nampak bintang.indah sungguh la.






hadoi.cam bosan ja crita ni.takpa2.tengok pic2 boleh ilang bosan membaca kan2??
so gua nak letak celah2 text2 bodoh ni.hoho


p/s:nak tau diorang nak halau kitorang balik rumah naik lori macam pelarian.ni haa lori yang dosediakan.







4 comments:

chan said...

nice picture.
some part,mmg lwk la ngok!
thx ya gaban~
hahaha.
lu mmg terbaik~!

gabangaban said...

haha.gua xon9 lain2 la...soli2...xalert2

chan said...

hahahaha.xpe la sengal.tarak hal.

Fifi Rahmat said...

baru i ingt nk tanya kaba u. sbb Bandar Metropolitan tersebut banjir teruk. gambar last tu kelakar. u naek sekali ke? nasib bukan lori Indah Water ke kan? lol~